Hulp voor nabestaanden
Regel het opzeggen en overnemen van abonnementen en contracten eenvoudig op één plek.
Als er iemand komt te overlijden, komt er als nabestaande van alles op je af. Natuurlijk is er het verdriet, maar er moet ook veel geregeld worden. Denk hierbij aan het organiseren van de uitvaart, het opzeggen/verkopen van de woning en het doorgeven van het overlijden aan verschillende instanties zoals de bank en energiemaatschappijen. Voor dit laatste is er tegenwoordig gelukkig een eenvoudige oplossing.
Goede doelen, telefoonleveranciers, energiemaatschappijen en banken: na een overlijden moeten er allerlei partijen geïnformeerd worden. En vergeet ook het opzeggen van de social-media-accounts niet, zoals Facebook en Instagram. Voor nabestaanden kost het afronden van dit soort accounts en abonnementen vaak veel tijd. Het gaat gepaard met onnodige kosten en betekent een constante confrontatie met het verlies. Natuurlijk staat je hoofd hier niet naar, maar het moet wel geregeld worden. Gelukkig kan dit tegenwoordig op één centrale plek via Closure. Hoe dit werkt, leggen we je graag uit.
Hoe werkt het?
Het opzeggen via Closure werkt eenvoudig en is geheel kosteloos. Maak eenmalig een account aan op de website, geef in een checklist aan welke abonnementen, contracten of accounts van je dierbare je wilt opzeggen of overzetten op een andere naam en per wanneer je deze wijziging in wilt laten gaan. Wachtwoorden, gebruikersnamen of ID-nummers van je dierbare heb je niet nodig, het enige dat gevraagd wordt zijn persoonsgegevens, een overlijdensakte en een (kleine) IDEAL-transactie ter verificatie. Alles ingevuld? Dan regelt Closure de rest, zodat jij je aandacht volledig kunt richten op het afscheid.
Kijk op www.closure.nl